Skoda podpisała umowę na dostawę 22 tramwajów (z opcją rozszerzenia o 8 kolejnych) dla niemieckiego Mainz. Nowe wagony będą miały 43,5 metra długości i zabiorą na pokład prawie 260 osób. Producent chwali się też, że jest liderem dostaw tramwajów na wąski tor w Niemczech.
Skoda właśnie pochwaliła się zdobyciem kolejnego zamówienia tramwajowego na rynku niemieckim. Producent zawarł umowę z Moguncją (niemieckie Mainz) na dostawę co najmniej 22 fabrycznie nowych
tramwajów dwukierunkowych o długości 43,5 metra. Zamówienie może zostać rozszerzone o kolejnych 8 tramwajów.
Jak podkreśla producent, tramwaje oparte na platformie ForCity Smart będą miały obrotowe wózki i panoramiczne okna, których wymagał zamawiający. Dostarczane wozy będą miały rozstaw osi 1000 mm i zabiorą na pokład 258 pasażerów.
– Moguncja to miasto o bogatej tradycji tramwajowej i wspaniale jest widzieć, jak to dziedzictwo jest przyjmowane przez nowoczesne, zrównoważone pojazdy. Ta umowa jest dla nas ważnym krokiem, ponieważ oznacza, że nasze tramwaje będą teraz jeździć w 11. niemieckim mieście. Ta umowa wzmacnia również naszą pozycję lidera jako dostawcy tramwajów na tory wąskotorowe w Niemczech. Jesteśmy gotowi wesprzeć Moguncję niezawodnymi pojazdami, które będą służyć jej mieszkańcom przez wiele lat – mówi Jan Christoph Harder, prezes regionu zachodniego i północnego w Škoda Group.
Nowe pojazdy zastąpią sześć wysokopodłogowych tramwajów M8C z Düwagu, które wyprodukowano w 1984 r. i szesnaście niskopodłogowych tramwajów GT6M-ZR ADtranz-u z 1996 r.
Jednocześnie Skoda przypomina, że wraz z zamówieniem z Mainz producent zakontraktował już dostawy 242 tramwajów dla 11 niemieckich miast -
Mannheim, Heidelbergu, Ludwigshafen,
Frankfurtu nad Odrą,
Cottbus, Brandenburga nad Hawelą, Bonn,
Chemnitz,
Schöneiche,
Kassel oraz opisywanej Moguncji.
Fabryka producenta i tramwaje dla różnych niemieckich przewoźników
Wśród nich jest dostawa najdłuższych, 60-metrowych,
tramwajów na świecie dla RNV czy też d
ostawa nowych wozów dla Bonn, która sprawiła, że
Poznań mógł zakupić z tego miasta używane wagony R1.1. Skoda chwali się również tym, że jest największym dostawcą tramwajów na tor 1000 mm w Niemczech.
Choć tramwaje są głównym elementem obecności producenta w Niemczech, to nie są to jednak jedyne kontrakty w tym kraju realizowane przez Skodę. Przypomnijmy, że firma produkuje
również 46 trolejbusów bateryjnych dla Esslingen a także dostarczyła sześć składów Push-pull na trasę między Norymbergą a Monachium. Skoda zapowiada, że w najbliższych latach wykona ich gruntowne remonty, choć niedawno okazało się, że jednostki nie
będą już zbyt długo eksploatowane.